Friday, 10 February 2012

KFC : Pekerja dan Pelanggan

Agak hangat juga isu ni. Pelbagai pendapat di beri melalui FB dan YT. Siap dengan sidang akhbar oleh pihak pelanggan. Isu saman, provokasi dan perkauman. Pasal perut lapar, letih bekerja, penat menunggu dan pelbagai alasan lagi.

Aku pernah juga menunggu pesanan di KFC tapi tidak ler sampai 45 minit atau 1 jam. Lama tuh! Kalau dah panjang sangat Q nya, aku akan ke cawangan lain, atau simpan niat nak makan KFC tapi cari fast food yang lain. Cawangan KFC bersepah kat Malaysia ni. Tak cukup dengan KFC kita ada McD, A&W, Kenny Rogers,  Nando's, dan pelbagai restoran internasional mahupun local yang jual ayam. Meski pun tak sama, better go elsewhere kalau dah penat menunggu. Kalau sampai kena bergaduh pasal ayam, sorry to say memang stupid. Kalau dah darurat sangat tu logik jugak. Aku mempunyai senarai restoran yang aku blacklist sebab service tak bagus, masakan tak sedap, tak bersih dan harga mahal.

Ada sekali tu dalam menu aku tengok garlic bread dia macam kat pizza hut punya. Menu dia memang lawa dan menarik. Siap dengan sejarah dan tawaran untuk buka franchise. Aku pun order ler garlic bread dan kopi (pakej minum petang). Yang datang kopi hampir sejuk dan garlic bread dia guna roti putih biasa ajer dengan garlic spread kat atasnya. Memang hampeh! Nak ajer aku panggil manager restoran tuh. Tapi tak sampai hati plak. So, aku blacklist restoran tu. Begitulah adanya. Bak kata pepatah: Don't judge the book by it's cover.

Walau apa pun benda dah berlaku! Harap isu ini tidak menjadi besar dan berterusan. Nak saman, saman ler. KFC company besar, boleh bayar. Dan walau apa isu sekali pun orang tetap ke KFC jugak. Cuma jangan ada isu yang membabitkan perkauman kerana isu ini amat sensitif dan harap tidak ada pihak yang ambil kesempatan dan membesarkan isu ini.

No comments:

Post a Comment